19. January 2025:
Vil du have succes med fundraising til klubben?
- Forside
- Nyheder
- Vil du have succes med fundraising til klubben?
Har din klub planer om at bygge nyt, renovere, klimasikre eller gå i gang med den grønne omstilling i klubben, men mangler finansieringen? Deltag i forbundets fundraising-forløb i 2025 og få målrettet hjælp til at udvikle dit projekt og skrive stærke ansøgninger.
Indhold:
Dette aktionslæringsforløb er udviklet til klubber, der ønsker at få penge fra fonde til jeres projekter. Kurset kombinerer teori med hands-on udvikling og sparring, så viden hurtigt omsættes til konkrete resultater.
Forløbet strækker sig over 2 måneder og I skal deltage i 1 fysisk kursus og 2 onlinemøder.
I forløbet får I:
Ansøgning:
For at kunne komme i betragtning som deltagere til forløbet, skal I sende en mail med jeres ansøgning med følgende indhold:
1) Ide- eller projektbeskrivelse:
I skal lave en kort beskrivelse af det projekt, I ønsker at søge fondsmidler til, som indeholder følgende information:
Titel | Hvad er projektets navn? |
Formål | Hvad vil I opnå med projektet? |
Kort projektbeskrivelse | Hvilke tiltag og aktiviteter indeholder projektet? Hvilke resultater
forventer I? Hvem vil stå for aktiviteterne? |
Tidsplan | Hvornår starter projektet og hvornår forventer I, at det er
afsluttet? |
Målgruppe | Hvem vil projektet gøre en forskel for? Evt. primær og sekundær målgruppe. |
Økonomi | Hvad vil det koste at realisere projektet? Hvad vil I søge fra fonde og hvor meget kan I selv eller andre finansiere? Hvilke fonde har I overvejet at søge? |
Beskrivelsen skal fylde max. 2 A4 sider.
Projektet skal handle om at bygge nyt, renovere, klimasikre, starte naturaktiviteter eller støtte klubbens grønne omstilling. Projektet skal have et samlet mål om at søge mindst 100.000 kr. hos relevante fonde.
2) Klubbens interessetilkendegivelse:
Ansøgningen skal indeholde en bekræftelse fra klubbens bestyrelse, om at ansøgeren repræsenterer klubben, og at projektet har bestyrelsens støtte og er relevant for klubbens udvikling.
3) Deltagere fra klubben:
To personer fra klubben skal forpligte sig til at deltage i hele fundraising-forløbet, inklusiv et af forbundets Blå Ambassadørers Årstræf til efteråret. Dette skal sikre vidensdeling og kontinuitet i klubben efter kursusforløbet.
NB: der kan selvfølgelig opstå sygdom eller andet, som gør, at en deltager er nødt til at melde afbud til en af kursusaktiviteterne. I så tilfælde er det vigtigt, at en anden fra klubben deltager, så der er to fra klubben til alle kursusaktiviteterne.
4) Vidensdeling:
I skal give tilladelse til, at jeres ansøgning anonymiseres og offentliggøres på forbundets hjemmeside som inspiration for andre klubber.
Bemærk, at der er et begrænset antal pladser på 15 klubber, og klubberne skal sende deres ansøgning til forbundet senest d. 19. februar kl. 12.00. Alle får svar senest d. 3. marts.
Forløb
No show gebyr:
Kurset er gratis, men klubben skal være indforstået med at betale et no show gebyr på 2500 kr. ved kursets start, som tilbagebetales efter forløbet, såfremt klubben har deltaget i hele forløbet.
Vil du sikre dig en plads (der er max. plads til 15 klubber) – tilmeld jer nu ved at sende en mail med jeres ansøgning til:
Facilitetskonsulent Kamilla Ryding
[email protected]
T: 24442931
Miljøkonsulent Irene Lauridsen
[email protected]
T: 60658692
Er du i tvivl om noget, så er du meget velkommen til at kontakte os.