10. July 2020:
DFfR lancerer landsdækkende rekrutteringskampagne
- Forside
- Nyheder
- DFfR lancerer landsdækkende rekrutteringskampagne
Foto: Dorthe Maltsesen Jensen
Forsamlingsforbuddet er netop hævet til 100 personer og det giver langt flere muligheder, også for os i rosporten. Nu kan vi udvide vores rofamilier og invitere nye ind. Nogle roklubber er allerede godt i gang med at instruere nye medlemmer, mens andre har valgt at sætte deres rekrutteringsarbejde midlertidigt på pause.
På hovedgeneralforsamlingen i juni måned efterlyste flere klubber en samlet rekrutteringsindsats. Efterfølgende inviterede sekretariatet til et fælles online møde om emnet, hvor godt 20 klubber kom med deres input og ønsker.
Nu er sekretariatet klar med en Facebook kampagne henvendt mod mænd og kvinder mellem 35-55 år. Kampagnen bliver målrettet alle byer hvor der er en roklub. I kampagnen bruger vi både still–billeder og tre forskellige videoer. I kan se videoerne her.
Hvis klubben tilbyder inrigger og coastalroning bruger vi video 1 + 3.
Tilbyder klubben udelukkende inrigger roning benytter vi video 2.
Facebook opslagene sender nysgerrige ind på et digitalt Danmarkskort, hvor alle roklubber er markeret med en knappenål samt en faktaboks med navn, adresse og link til forsiden af klubbens hjemmeside.
Dermed er bolden kastet over til jer og I bestemmer om I vil gribe den eller sparke til hjørne.
I kampagnen lover vi ikke, at nybegyndere kan komme til i morgen og jeres instruktører skal heller ikke smide hvad de har i hænderne for at instruere nye. Hvis I først har plads til nybegyndere senere på året, eller i 2021 så er det også ok at melde det. Vi forsøgt at ramme en løsning, der favner alle 148 roklubber samt at tydeliggøre, at interesserede skal henvende sig til jer, og høre om de muligheder I kan tilbyde.
Kampagnen begynder fredag den 10. juli og kører frem til og med 9. august 2020.
Gør som Greve Roklub. Lav en velkomsthåndbog
Greve Roklub er netop ved at sende deres nye velkomsthåndbog i trykken. DFfR har lavet en grundskabelon, som klubben har tilrettet og gennemskrevet så teksten passer til lige netop deres klub. Herefter har Sekretariatet lavet layout på folderen, og klubben er selv ansvarlig for tryk.
Din klub kan få samme mulighed:
Til efteråret laver vi en tilsvarende kampagne målrettet ergometerroning.
Vi håber I tager godt imod kampagnen og de nye medlemmer det forhåbentlig afføder. God sommer.